창너머 풍경/감성 - 통하는문

[이 노래 이런 뜻] hearts / Marty Balin

다연바람숲 2016. 8. 23. 10:54

 

hearts / Marty Balin

 

Is everything alright?

모든 게 괜찮은가요?

I just called to say how lost

당신없이 내가 얼마나 방황하는지

I feel without you

말하려고 전화 했어요.

Miles away

멀리 떨어져서

I realy can't believe I'm here

난 믿을 수 없어요, 내가 여기에 있으면서

and how I still care about you

얼마나 당신을 염려하는지.

(Chorus)

 

Hearts can break

마음은 상처받아 조각날 수 있어요.

And never mend together

결코 다시 함께 붙여 치유될 수 없어요.

Love can fade away

사랑은 서서히사라져 버릴 수 있어요.

Hearts do cry

마음은 울어요,

when love won't stay forever

사랑이 영원히 머물지 않을 때에.

Hearts can be that way

마음은 그런 식으로 될 수 있어요.

Is everything the same?

모든게 똑 같은 가요?

do you ever think of me

당신은 나를 생각해 본적이 있나요?

and how we loved one another

그리고 우리가 어떻게 사랑했었는가를?

We changed your mind

우린 당신의 마음을 바꾸었어요.

we won it back again

우린 그걸 다시 돌려 놓을 수 없을 거에요

and how you found yourself a new lover

새로운 애인에게서 당신 자신을 찾았나요?

(Chorus)

 

Is everything o.k.?

모든 게 괜찮은가요?

I just thought I'd write a song

내가 노래를 만들어야겠다고 생각했어요

to tell the world how I miss you

당신을 얼마나 그리워 하는지를 말하려고

'Cause each and everyday

왜냐하면 매일매일

I think of all the words I never said

나는 내가 결코 말하지 못 했던 모든 말과

and all the chances that I had to

내가 가졌던 모든 기회를 생각하기 때문이죠

(Chorus)

 

Is everything alright?

모든 게 괜찮은가요?